Творимо світ прекрасного

Важливим завданням сьогодення є становлення творчо активної особистості, здатної вносити прогресивні зміни в життя суспільства, здійснювати вибір, ставити й розв'язувати проблеми, бути винахідливими, мати творчу уяву.

На сучасному етапі розвитку дошкільної педагогіки проблему дитячої творчості неможливо розглядати окремо від питань навчання зображувальної діяльності. У зв'язку з цим процес малювання, ліплення, аплікації потрібно розуміти не тільки як засвоєння дітьми тих чи інших знань і вмінь, а виховання у них уміння естетично сприймати навколишній світ і передавати його в малюнках. Це завдання вимагає від вихователів переорієнтуватися у виборі методів організації занять з різних видів діяльності дітей: перейти від репродуктивних методів до продуктивних (творчих, дослідницьких). Саме такі можливості дає художня творчість. Не володіючи достатньою мірою навичками читання, письма, усного мовлення, малі діти, як правило, віддають перевагу художнім засобам самовираження. Вони є для них водночас і засобами адаптації до зовнішнього світу, і засобами спілкування з довкіллям. Саме тому розвиток творчих здібностей засобами образотворчого мистецтва є процесом природним та високоефективним. Залучаючи малюків до художньо-практичної діяльності, педагоги реалізують не лише завдання художнього виховання, а й більш глобальні - розвивають інтелектуально-творчий потенціал дітей.

Тому одним з пріоритетних завдань дошкільного закладу є створення умов для виявлення творчого потенціалу ранніх захоплень дошкільників та розвитку їх здібностей засобами образотворчого мистецтва.

Для цього в закладі створено умови для художньо-естетичного розвитку дітей. Оснащення освітньо-виховного процесу з даної проблеми здійснюється відповідно до Типового переліку обов'язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу. В усіх групах дітей дошкільного віку функціонують мистецькі куточки, в яких забезпечується змінність, мобільність, відповідність тематиці планування.

/Files/images/SAM_1920.JPG

Дошкільники ефективніше оволодівають мистецтвом створення художнього образу, коли вихователь інтегрує різні види образотворчої діяльності. Тому заняття переважно носять інтегрований характер, що надає можливість дітям навчатися самостійно комбінувати різні способи зображення і матеріал, відчувати смак до такої роботи, дізнаватися багато нового, цікавого, незвичного. І тим самим формувати базис особистісної культури дітей.

/Files/images/SAM_1886.JPG/Files/images/SAM_1884.JPG

Активно вихователями всіх вікових груп впроваджується у практику малювання нетрадиційними техніками: штампами, зім'ятим папером, свічкою, пальчиком, долонькою...

/Files/images/SAM_1918.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 67

Коментарi